2016. ápr 02.

Zavoli reduktor felújítása.

írta: Gazgeza
Zavoli reduktor felújítása.

Nyomás "utána"

A gázautó egyik sarkalatos pontja a nyomás.. A korszerű rendszerekben a nyomásérzékelő adják az infót a gázos ECU-nak, a nyomás esésről mire az vissza kapcsol benzinre, és a kapcsolón keresztül jelzi a sofförnek, hoy most már drágábban közlekedik . A leggyakoribb oka a nyomásesésnek. nyílván amikor kifogy a gáztartályból az üzemanyag. Hozzám pl. már jöttek ilyen panasszal és mikor kiderült, hogy csak ez a baj a válasz:  De hát a múlthéten tankoltam...  Na mindegy.

Rudi bácsi mióta ismerem taxizik. Közös kapcsolatunk a 90 évek elejére tehető, amikor még nagyon sok "Taki bácsi" nyomta az ipart.  Azt hiszem az első közös projekt egy Dacia TLX . volt  A mostani kocsi egy második generációs Zafira. Szóval jön az öreg, hogy hiába tankolt tele a gázrendszer úgy érzékeli, hogy kifogyott, vagyis a kapcsoló egymás utáni sípoló hangot hallat. 

Mondom, gyere Rudi bácsi eljött az idő az amúgy is szükséges időszakos szűrők cseréjének. Miután megtörtént a szervíz ráteszem a gépre és láss csodát. A nyomásmérő 1.24 bar nyomást mutat. Az amúgy rendben talált autóra rámondtam az áment . Elköszöntünk. De nem telt el 2 perc Rudi bá ismét visszatért. Na mondom ennek a fele sem tréfa. A nyomásmérő szórakozhat. Beraktunk egy ujjat persze próbából, De már nem hagytam annyiban Elő a laptopot és nézzük menet közben is. Alapjárat rendben, lassú gyorsulás még éppen jó, de hirtelen gyorsításnál úgy eltűnik a gáznyomás, mintha kikapcsolták volna.  REDUKTOR.

zavoli_red.jpg

Valóban a reduktorig dőlt a gáz a csövön keresztül. A készülék szétszerelése után ez  látvány fogadott

20160208_102416.jpgMi lehel a baja? Reduktor elmos, a felújító készletben levő membránok cseréje után összerak. Az Eredmény UGYAN AZ..... Na most mi van? Kérdezi Rudi bá joggal. Reduktor megint kivesz, szétszed. Ekkor vettem észre,  a közepén levő peremet amit még néhány alkatrészt takart. 

 20160208_102441.jpgA képen jól látszik, hogy ha fedélt elsőre leszedem észreveszem, a Zavoli gyár mérnökei által megálmodott áramlás gátlást, ami oldalanként két rézspirálból áll. Ennek a képen is látható elkoszolódása okozta a dugulást. Persze mivel alapjáraton még átszűrődött rajta annyi gáz, hogy még elég legyen, de fordulaton már kevés volt.

20160208_104640.jpg 
Kimos letakarít, összerak, beszerel, kipróbál. Rudi bá meg örül. Azóta már eltelt megint két év probléma nélkül. Az eldugulás persze rendszeres szűrő cserével megelőzhető de azért egy kis túlzásnak is tartom ezt a fajta megoldást amit kizárólag a Zavoli reduktorokban láttam. Ennél a típusnál most már 90% osan megállapítjuk, hogy a reduktor a bűnös  a titokzatos nyomás eltűnésért... Rudi bá meg küldi a taxis kollegákat, hogy ez a gyerek eddig mindig mindent megoldott.. .. 

Szólj hozzá